ספטמבר 23

חדשנות בישראל – חברת GigaBlue

"בשביל להזיז את המחט צריך פתרון גלובאלי. צריך לעבוד עם הטבע ובעזרת הטבע, ולא בניגוד לו", כך פתחה את הראיון ספיר מרקוס אלפורד מחברת  GigaBlue.
החברה מפתחת פתרון מבוסס טבע ובהשראת עקרונות הטבע לקיבוע פחמן. הטבע כבר מקבע פחמן בהיקפים גדולים בים בתהליך המזוהה כמשאבת הפחמן הביולוגית (
Biological carbon pump). הפתרון ש- GigaBlue  פיתחה הוא למעשה חיקוי של התהליך הטבעי בצורה מבוקרת, מתרחש במקביל אליו ובאופן מואץ, תוך שליטה במועד שקיעת האצות.
GigaBlue היא תקווה לכך שאתגרי האנושות יכולים להיפתר, אם נסתכל על הטבע ונפעל על פי עקרונותיו.
על כך בהרחבה בקישור המצורף

מכירים עוד חברות ישראליות שמייצרות חדשנות בהשראת הטבע? כתבו לנו ונשמח לתת להם במה במדור החודשי החדש שלנו, חדשנות בישראל. 

מאמר דעה  – ביומימיקרי כתפיסת עולם

ביומימיקרי הוא לא רק מתודלוגיית חדשנות. ביומימיקרי הוא גם תפיסת עולם. התבוננות בטבע מזמנת צורת חשיבה אחרת לגבי האופן שבו אנחנו מתכננים, מייצרים, צורכים ומסיימים את חיי מוצרינו. 

על כך במאמר המצורף.

 

משפט השראה

"הטבע מחדש בכל רגע מעשה בראשית, ופועל תמיד על נפש האדם."

 א.ד. גורדון, האדם והטבע

 

אורגניזם מופלא

ב- 25 השנים האחרונות חוקר ד"ר יובל ספיר מאוניברסיטת תל אביב את אירוסי ההיכל וגילה תופעה מעניינת. מסתבר שפרחי האירוס הופכים למקלט לילי לזכרי דבורים יחידאיות, הנוהגים להיכנס אליהם עם רדת הערב. בנוסף למקום מחסה מפני טורפם, אותם זכרים גם נהנים מעלייה מהירה של הטמפרטורה בתוך חלל הפרח בדקות שאחרי זריחת השמש. מסתבר שהטמפ' בתוך הפרח גבוהה ב- 2-4 מעלות צלסיוס יחסית לטמפ' האוויר בשעות הבוקר המוקדמות.

דבורים אלו לא צריכים להמתין לחום ישיר של קרני השמש בטרם יצאו לפעילות היומית, ועל כן יכולים לצאת מוקדם יותר ולזכות ביתרון על פני זכרים אחרים שלא שהו בלילה בפרחים, וצריכים להתחמם בטרם יתחילו בפעילות. בכניסתם ויציאתם מהפרח הם מעבירים את גרגירי האבקה שדבקו לגופם אל הפרח הבא. 

השערות שונות מייחסות את מנגנון החימום למבנה הפרח, לצבעים הכהים יחסית של הפרחים, ובעיקר לכתם כהה שמצוי ממש בפתח המנהרה הנוצרת מכיפוף עלי הכותרת, שם חוסים זכרי הדבורים. הטקסטורה של הכתם הכהה מזכירה לבד, בגלל מבנה חרוטי של תאי האפידרמיס (השכבה העליונה של רקמת עלה הכותרת), שמפחית את ההחזר האור ולכן מקנה לאזור צבע כהה יותר. המחקר של ד"ר ספיר ותלמידותיו מנסה לכמת את האנרגיה שנאצרת בזכות הכתם הכהה, והדרכים שבה היא עוברת אל המנהרה בה מוצאים זכרי הדבורים מקלט לילה.

                                                                    צילום: יובל ספיר

משאבי ידע

תחום החדשנות בהשראת הטבע מזוהה עם תחומים קרובים למשל פתרונות מבוססי טבע. לאחרונה פורסם מדריך העוסק בפתרונות מבוססי טבע לאתגרי המגוון הביולוגי, המדגים כיצד קהילות יכולות להשתמש בפתרונות מבוססי טבע לטיפוח הקהילה תוך קידום המגוון הביולוגי. המדריך נכתב ע"י חיל ההנדסה של צבא ארה"ב בשיתוף אוניברסיטת ג'ורג'יה.

קישור למדריך.

 

אירועים קרובים:

קורס ביומימיקרי למורים- חדשנות בהשראת הטבע

ב- 08.10.23 נפתח מחזור נוסף של קורס ביומימיקרי למורים. מדובר על קורס אסינכרוני, מושקע וברמה גבוהה. מוכר לגמול של 60 שעות ! בתום הקורס תוכלו להביא בשורה החדשנית לכיתות, ולהכניס את הטבע לכיתה.

לפרטים.

 

המצאות הטבע

כמעט שנה חלפה מאז ראה אור הספר המצאות הטבע, הספר הראשון על ביומימיקרי בעברית. בקרוב המהדורה האנגלית תראה אור, במיתוג חדש !

אם עוד לא קראתם את המצאות הטבע, זה ספר משנה תודעה שייקח אתכם למסע לעבר מאגר ההמצאות של הטבע. כעת בהנחת חגים באתר. מתנה יפה מהטבע לראש השנה, לכם או ליקרים לכם. מומלץ לארגונים כמתנה לעובדים, עם / בלי הרצאה.

קישור להזמנה

 

הרצאות וסדנאות

אנחנו מגיעים אליכם לארגון להרצאות, סדנאות, או תהליכי חדשנות.
רוצים גם? פנו אלינו.


למידע נוסף על ביומימיקרי ורישום לניוזלטר. קישור.

רוצה לדעת עוד?

תקנון האתר

כללי
אתר נייצ'ר קוד הוקם כדי לספק שירותי חדשנות בהשראת הטבע, והנך מוזמן לקחת בו חלק בכפוף להסכמתך לתנאי השימוש אשר יפורטו להלן.
השימוש באתר זה, כמו גם תכניו והשירותים המוצעים בו, עשויים להשתנות מעת לעת.

 

קניין רוחני
1. האתר כמו גם כל המידע שבו לרבות גרפיקות, תמונות, טקסטים, מצגות, ומשחקים, שייכים במלואם לנייצ'ר קוד ומהווים קניין רוחני בלעדי של החברה.
2. המשתמש רשאי לעשות בחומרים שבאתר שימוש הוגן למטרות לימוד עצמי, מחקר, סקירה ודיווח עיתונאי, תוך ציטוט חלקי וסביר מתוך החומר והמידע המופיע באתר, ותוך איזכור המקור.
3. אסור למשתמש לעשות בחומר המופיע באתר כל שימוש אחר, לרבות שימוש מסחרי, אלא לאחר קבלת רשות בכתב מנייצ'ר קוד.

 

קישורים לאתרים אחרים
באתר זה נמצאים קישורים לאתרים אחרים. הקישורים נועדו לנוחיות המשתמש בלבד. אין לנייצ'ר קוד כל אחריות בנוגע לחומר המופיע באתרים אלו.


ביצוע תשלומים בכרטיסי אשראי
באמצעות אתר זה ניתן לבצע תשלומים עבור ספרים, קורסים, והכשרות לנייצ'ר קוד, בכרטיסי אשראי.
השימוש באתר לצורך זה מוגבל למי שגילם מעל שמונה עשרה שנים בלבד. שימוש בכרטיס אשראי באחריות בעל הכרטיס בלבד.

סליקת התשלומים באתר מבוצעת ע"י צד שלישי, ואין בעלי האתר נושאים בכל אחריות לסליקה.
נייצ'ר קוד מתחייב שלא לפגוע בפרטיות מבצעי התשלום באמצעות האתר, ולפעול בכפוף להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א – 1981.
ביטול עיסקת תשלום שנעשית באמצעות אתר זה יהיה בהתאם לקבוע בחוק הגנת הצרכן, התשמ"א – 1981.
דף התשלום באתר מאובטח על ידי תקן אבטחה PCI DSS Level-1

 

הדין החל וסמכות שיפוט
 על תקנון זה חלים דיני מדינת ישראל. לבתי המשפט  בתל אביב הסמכות הבלעדית והייחודית לדון בכל תביעה ו/או עניין הנוגעים או הקשורים לשימוש באתר.  

 
לדיווח על תקלות נא לפנות אל yael@naturecode.co.il

 
דילוג לתוכן