נובמבר 23

המבול ירד בעוצמה ולאחריו הקשתות תועדו בכל רחבי הארץ, גם באזורי הלחימה.
הקשת מזכירה לנו שיש אור, גם אם הוא לא מתהדר בצבעיו בכל רגע ורגע.
מי יתן והיא תהיה אות לשחרור החטופים, לסדר חדש שיגיע.
נחזור לשתף על חדשנות והתחדשות מהטבע.

סדר חדש

טלטלות בטבע, כמו שריפות, רעידות אדמה, סופות, שיטפונות ומגיפות, מפירות את האיזון הטבעי ברמה מהותית, עד כדי מחיקת הקיים והתהוות החדש. בטווח הקצר מדובר על הרס וחורבן אבל בטווח הארוך יכול לצמוח גם סדר חדש מההרס הזה.

שריפה היא כפתור "אתחול" במחזור החיים של יער. לאחר השריפה היער מתחיל להשתקם בשלבים, צמחים נובטים עם הגשם הראשון, שכבת עשב ירוק מתחילה לכסות את הקרקע, עצים ששרדו מלבלבים, פעימות חיים קטנות מצטברות. והנה, יום אחד יעמוד יער חדש.

כמו בטבע, הטלטלה בטווח הקצר מייצרת כאוס ואי ודאות ויש לה מחיר כבד. בטווח הארוך היא יכולה להיות כפתור האתחול בעקבותיו ייווצר סדר חדש. הטלטלה מלווה בעצירה, ואז מגיעה גם הבהירות. כאשר הכאוס שוקע מכובד משקלו, אפשר לבנות מחדש, הפעם בדרך שונה.

 

ציטוט החודש

"הטבע מחדש בכל רגע מעשה בראשית ופועל תמיד על נפש האדם". א.ד. גורדון

 

רובוט נחש

בימים האחרונים רבים משתפים סרטון על רובוט הנחש של צה"ל, שנכנס למנהרות בעזה לפני החיילים.
את הרובוט הזה פיתחו כבר לפני שנים רבות בטכניון, בהובלת פרופ' אלון וולף מהמעבדה לביורובוטים וביומכניקה ובשיתוף עם המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת). המפתחים תצפתו על מנגנון התנועה של הנחש ובנו רובוט הבנוי מחוליות, שנראה ומתקדם כמו נחש. בראשו מצלמה המשדרת תמונות בזמן אמת, והוא יועד למשימות מודיעיניות וצבאיות בשדה הקרב העתידי, בבונקרים ובמנהרות, ואף לאיתור ניצולים תחת מבנים שקרסו. הרובוט אף הוצג בפני הנשיא אובמה בביקורו בישראל בשנת 2013 .בימים אלו שדה הקרב העתידי הפך לעכשווי, ונראה שפיתוחים מסוג יכולים לסייע מאוד באתגרי הלחימה המורכבת. קישור לסרטון

 

פיתוח מעניין – חברת Babyark

אחד הרגעים המרגשים ביותר בחיים, הוא רגע השחרור מבית היולדות עם הרך הנולד. בגדי הילוד מוחלפים לחליפה הראשונה והסלקל כבר מוכן ליציאה הראשונה לאור. כששי מינדל, מהנדס אווירונטאטיקה עם תואר שני בהנדסת מערכות, חווה את הרגע הזה, הוא נתקל באתגר. הסל קל אולי קל משקל, אבל לא קל לחבר אותו בבטחה לרכב, ושאלת הבטיחות נותרה פתוחה. כיצד נפתרה בהשראת הטבע ? על כך בקישור.

שנדע ימים שקטים ובטוחים,
שהחטופים יחזרו הביתה במהרה,
שנזכר באור.

שלכם,

יעל הלפמן כהן וצוות נייצ'ר קוד.

רוצה לדעת עוד?

תקנון האתר

כללי
אתר נייצ'ר קוד הוקם כדי לספק שירותי חדשנות בהשראת הטבע, והנך מוזמן לקחת בו חלק בכפוף להסכמתך לתנאי השימוש אשר יפורטו להלן.
השימוש באתר זה, כמו גם תכניו והשירותים המוצעים בו, עשויים להשתנות מעת לעת.

 

קניין רוחני
1. האתר כמו גם כל המידע שבו לרבות גרפיקות, תמונות, טקסטים, מצגות, ומשחקים, שייכים במלואם לנייצ'ר קוד ומהווים קניין רוחני בלעדי של החברה.
2. המשתמש רשאי לעשות בחומרים שבאתר שימוש הוגן למטרות לימוד עצמי, מחקר, סקירה ודיווח עיתונאי, תוך ציטוט חלקי וסביר מתוך החומר והמידע המופיע באתר, ותוך איזכור המקור.
3. אסור למשתמש לעשות בחומר המופיע באתר כל שימוש אחר, לרבות שימוש מסחרי, אלא לאחר קבלת רשות בכתב מנייצ'ר קוד.

 

קישורים לאתרים אחרים
באתר זה נמצאים קישורים לאתרים אחרים. הקישורים נועדו לנוחיות המשתמש בלבד. אין לנייצ'ר קוד כל אחריות בנוגע לחומר המופיע באתרים אלו.


ביצוע תשלומים בכרטיסי אשראי
באמצעות אתר זה ניתן לבצע תשלומים עבור ספרים, קורסים, והכשרות לנייצ'ר קוד, בכרטיסי אשראי.
השימוש באתר לצורך זה מוגבל למי שגילם מעל שמונה עשרה שנים בלבד. שימוש בכרטיס אשראי באחריות בעל הכרטיס בלבד.

סליקת התשלומים באתר מבוצעת ע"י צד שלישי, ואין בעלי האתר נושאים בכל אחריות לסליקה.
נייצ'ר קוד מתחייב שלא לפגוע בפרטיות מבצעי התשלום באמצעות האתר, ולפעול בכפוף להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א – 1981.
ביטול עיסקת תשלום שנעשית באמצעות אתר זה יהיה בהתאם לקבוע בחוק הגנת הצרכן, התשמ"א – 1981.
דף התשלום באתר מאובטח על ידי תקן אבטחה PCI DSS Level-1

 

הדין החל וסמכות שיפוט
 על תקנון זה חלים דיני מדינת ישראל. לבתי המשפט  בתל אביב הסמכות הבלעדית והייחודית לדון בכל תביעה ו/או עניין הנוגעים או הקשורים לשימוש באתר.  

 
לדיווח על תקלות נא לפנות אל yael@naturecode.co.il

 
דילוג לתוכן